Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

internetového obchodu www.koverta.sk

 

Článok I

Úvodné ustanovenia

1.     Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti zmluvných strán a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie vyplývajúcich zo zmluvy o dielo uzatvorenej medzi zhotoviteľom a spotrebiteľom, predmetom ktorej je zhotovenie prístrešku, pergoly, vonkajšej kuchyne alebo iného projektu podľa požiadaviek zhotoviteľa prostredníctvom web stránky www.koverta.sk (ďalej len "web stránka"). Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na uplatnenie práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady objednávateľom, ktorý nie je spotrebiteľom.

2.     Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 tohto reklamačného poriadku (ďalej len "zmluva o dielo").

3.     Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:

·      zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,

·      zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,

4.     Právne vzťahy medzi zhotoviteľom a objednávateľom spotrebiteľom týkajúce sa zodpovednosti za vady výslovne neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.

5.     Zodpovednosť za vady zhotoviteľa týkajúce sa zmluvy uzatvorenej s objednávateľom, ktorý je podnikateľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.

6.     Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v slovenskom jazyku.

7.     Objednávateľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s reklamačným poriadkom dôkladne oboznámil a jeho obsahu porozumel.

 

Článok II

Vymedzenie pojmov

1.      Zhotoviteľ zhotovuje na zákazku prístrešky, garáže a iné projekty podľa ponuky zverejnenej na web stránke vrátane montáže. 

2.      Zhotoviteľom je prevádzkovateľ web stránky www.koverta.sk:

Obchodné meno: Venaco s.r.o.                    

reg.: Obchodný register Okresného súdu Nitra, Oddiel Sro, vložka č. 27111/N

Sídlo: J.C. Hronského 3427/6, 949 07 Nitra                                                          

IČO: 45648107                                                               

DIČ: 2023076407          

IČ DPH: SK2023076407         

email: roman.vendzur@koverta.sk         

tel. č: +421 948 482 266,                       

3.      Objednávateľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje produkty alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.

4.      Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. 

5.      Podnikateľom je

§  osoba zapísaná v obchodnom registri,

§  osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

§  osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

§  fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

6.      Produktom je prístrešok, pergola, vonkajšia kuchyňa alebo iný produkt ponúkaný zhotoviteľom prostredníctvom web stránky obvykle zhotovovaný zhotoviteľom vrátane montáže (ďalej len "produkt" alebo "dielo").

7.      Zmluvou o dielo je zmluva uzatvorená medzi zhotoviteľom a objednávateľom prostredníctvom tejto web stránky alebo iným vhodným spôsobom podľa podmienok dohodnutých v obchodných podmienkach.

8.      Orgánom dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9,

P. O. BOX 49A,

950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 037/772 02 16

 

Článok III

Požiadavky na zhotovený produkt

1.     Zhotoviteľ sa zaväzuje, že zhotovený produkt bude v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Toto sa nevzťahuje na prípad, keď zhotoviteľ upozornil objednávateľa na to, že zhotovený produkt nezodpovedá všeobecným požiadavkám a objednávateľ s tým súhlasil.

2.     Zhotovený produkt je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä

a)     zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,

b)    je vhodný na konkrétny účel, s ktorým objednávateľ oboznámil zhotoviteľa najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým zhotoviteľ súhlasil,

c)     vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,

d)    vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,

e)     je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,

f)      je dodaný s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve.

3.     Zhotovený produkt je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak najmä

a)     je vhodný na všetky účely, na ktoré sa produkt rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä naprávne predpisy, technické normy,

b)    je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže objednávateľ dôvodne očakávať, a

c)     je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti aschopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké bežné pre produktrovnakého druhu a aké môže objednávateľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu zhotoveného produktu.

4.     Ak zhotovený produkt nie je v súlade s týmito požiadavkami, má vady.

 

Článok IV

Zodpovednosť za vady

1.     Dielo má vady, ak vykonanie diela nezodpovedá výsledku určenému v zmluve.

2.     Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má dielo v čase jeho odovzdania; ak však nebezpečenstvo škody na zhotovenej veci prechádza na objednávateľa neskôr, je rozhodujúci čas tohto prechodu. Za vady diela, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, zodpovedá zhotoviteľ v rozsahu tejto záruky.

3.     Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela vzniknuté po čase uvedenom v odseku 2, ak boli spôsobené porušením jeho povinností.

4.     Zhotoviteľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú ma zhotovená vec v čase jej odovzdania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od zhotovenia.

  1. Dohodou alebo jednostranným vyhlásením môže poskytovateľ záruky určiť zodpovednosť za vady aj podľa prísnejších zásad ako  ustanovuje zákon. V tom prípade vydá o tom písomné potvrdenie, záručný list.

6.     Zhotoviteľ nezodpovedá za vady diela, ak tieto vady spôsobilo použitie vecí odovzdaných mu na spracovanie objednávateľom v prípade, že zhotoviteľ ani pri vynaložení odbornej starostlivosti nevhodnosť týchto vecí nemohol zistiť alebo na ne objednávateľa upozornil a objednávateľ na ich použití trval. Zhotoviteľ takisto nezodpovedá za vady spôsobené dodržaním nevhodných pokynov daných mu objednávateľom, ak zhotoviteľ na nevhodnosť týchto pokynov upozornil a objednávateľ na ich dodržaní trval alebo ak zhotoviteľ túto nevhodnosť nemohol zistiť.

 

Článok V

Uplatnenie reklamácie

1.     Uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady môže objednávateľ len ak vadu vytkol zhotoviteľovi do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od prevzatia veci, inak právo zaniká.

2.     Objednávateľ môže produkt reklamovať niektorým z nasledovných spôsobov:

a)     zaslaním oznámenia na adresu obchodníka,

b)     zaslaním oznámenia elektronickou poštou na email roman.vendzur@koverta.sk.

3.      Objednávateľ môže použiť reklamačný protokol zverejnený na web stránke zhotoviteľa.

4.    Zhotoviteľ bezodkladne potvrdí objednávateľovi vytknutie vady písomným oznámením, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa jej vytknutia, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Pokiaľ obchodník nevybaví reklamáciu v stanovenej lehote, môže objednávateľ od zmluvy odstúpiť alebo žiadať zľavu z ceny za dielo.

5.     Po prijatí reklamácie si zmluvné strany dohodnú termín obhliadky a prípadnej demontáži veci zhotoviteľom.

6.    Objednávateľ má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá zhotoviteľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Toto právo však musí uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov, inak právo zanikne.

7.    Ak zhotoviteľ odmietne zodpovednosť za vady, musí dôvody odmietnutia písomne oznámiť objednávateľovi. Zhotoviteľ môže reklamáciu odmietnuť napríklad, ak poškodenie vzniklo

a)     bežným opotrebovaním,

b)     mechanickým poškodením zo strany objednávateľa,

c)     používaním tovaru v podmienkach ktoré neodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia,

d)     neodborným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o produkt,

e)     nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore so všeobecnými zásadami,

f)      prírodnými živlami alebo vyššou mocou,

g)     poskytnutím nesprávnych alebo neúplných informácií zo strany objednávateľa,

h)     z iných dôvodov na strane objednávateľa.

8.    Ak objednávateľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou preukáže zodpovednosť zhotoviteľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a zhotoviteľ nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Náklady na znalecký posudok alebo odborné stanovisko musí objednávate uplatniť u zhotoviteľa do dvoch mesiacov, inak právo zanikne.

9.      Objednávateľ môže odoprieť zaplatiť cenu za dielo alebo jej časť, kým si zhotoviteľ nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže objednávateľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny za dielo alebo jej časti. Objednávateľ zaplatí cenu za dielo bez zbytočného odkladu po splnení povinností zhotoviteľom.

 

Článok VI

Nároky z uplatnenej reklamácie

1.    V prípade oprávnenej reklamácie má objednávateľ právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z ceny za dielo alebo právo od zmluvy o dielo odstúpiť.

Oprava a výmena produktu

2.    Objednávateľ si môže zvoliť odstránenie vady výmenou produktu alebo opravou. Nemôže si však vybrať taký spôsob, ktorý nie je možný alebo ktorý by spôsobil zhotoviteľovi neprimerané náklady v porovnaní s druhým spôsobom s ohľadom na všetky okolnosti. Zhotoviteľ môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava alebo výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

3.    Zhotoviteľ opraví alebo vymení produkt v primeranej lehote po tom, čo objednávajúci vytkol vadu, bezplatne,na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí objednávajúcemu, s ohľadom na povahu produktu a účel, na ktorý objednávateľ produkt požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľpotrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu produktu s prihliadnutím na povahu produktu a povahu a závažnosť vady.

4.    Na účely opravy alebo výmeny objednávateľ odovzdá alebo sprístupní produkt zhotoviteľovi alebo ním určenej osobe. Náklady prevzatia produktu znáša zhotoviteľ.

5.    Zhotoviteľ dodá opravený produkt alebo náhradný produkt objednávateľovi na vlastné náklady rovnakým aleboobdobným spôsobom, akým mu objednávateľ dodal vadný produkt, ak sa strany nedohodnú inak.

6.    Zhotoviteľ pri odstránení vady zabezpečí odstránenie produktu a inštaláciu opraveného produktu alebonáhradného produktu, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného produktu, ktorá bolanainštalovaná v súlade s jeho povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Zmluvné strany sa môžudohodnúť, že odstránenie produktu a inštaláciu opraveného alebo náhradného produktu zabezpečí objednávateľ na náklady a nebezpečenstvo zhotoviteľa.

 

Zľava z ceny za dielo a odstúpenie od zmluvy

7.    Objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny za dielo alebo môže odstúpiť od zmluvy o dielo aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

a)     zhotoviteľ produkt neopravil ani nevymenil,

b)     zhotoviteľ odmietol odstrániť vadu,

c)     produkt má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,

d)     vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny za dielo alebo odstúpenie od zmluvy o dielo, alebo

e)     zhotoviteľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre objednávateľa.

8.     Pri posudzovaní práva objednávateľa na zľavu z ceny za dielo alebo odstúpenie od zmluvy sa zohľadnia všetkyokolnosti, najmä druh a hodnota produktu, povaha a závažnosť vady a možnosť od objednávateľa objektívnežiadať, aby dôveroval v schopnosť zhotoviteľa odstrániť vadu.

9.     Zľava z ceny za dielo musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného produktu a hodnoty, ktorú by produkt mal, ak by bol bez vád.

10. Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy o dielo podľa odseku 8, ak sa objednávateľ spolupodieľal navzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa objednávateľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie zhotoviteľ.

11. Ak bolo predmetom zmluvy zhotovenie viacerých produktov, môže objednávateľ odstúpiť len vo vzťahu k vadnému produktu. Vo vzťahu k ostatným produktom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné produkty bez vadného produktu.

12. Objednávateľ vráti produkt zhotoviteľovi na náklady zhotoviteľa.

13. Zhotoviteľ zabezpečí odstránenie produktu, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jeho povahou a účelom pred tým,ako sa vada prejavila. Ak produkt v primeranej lehote neodstráni, môže objednávateľ zabezpečiť odstránenie a doručenie produktu zhotoviteľovi na náklady a nebezpečenstvo zhotoviteľa.

14. Zhotoviteľ vráti objednávateľovi cenu za dielo najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia produktu alebo popreukázaní, že objednávateľ zaslal produkt zhotoviteľovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Kúpnu cenu resp. jej časť vráti rovnakým spôsobom, aký použil objednávateľ pri zaplatení, ak sa nedohodnú na inom spôsobe. Všetky náklady spojené s úhradou znáša zhotoviteľ.

15. Zhotoviteľ nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou alebo vrátením.

 

Článok VII

Záverečné ustanovenia

1.  Tento reklamačný poriadok je vypracovaný advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa web stránky www.koverta.sk, pričom je chránený v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.

2.  Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 14.2.2025.